Loading...

Baltasar Garzón assaltant la redacció del diari basc Egin

725 views

Loading...

Loading...

Loading...

Rating is available when the video has been rented.
This feature is not available right now. Please try again later.
Published on Feb 16, 2007

Egin ("Fer" en èuscar) va ser un diari basc d'informació general i d'ideologia d'esquerra abertzale, editat principalment en llengua castellana però amb parts en basc. L'editava Orain SA, i la seva seu es trobava a Hernani. Orain SA també era l'empresa propietària de l'emissora de ràdio Egin Irratia, vinculada al diari.
El 14 de juliol de 1998 el jutge Baltasar Garzón va ordenar el tancament preventiu dels dos mitjans de comunicació i la detenció de diversos responsables d'Orain SA, ser acusats d'integració en banda armada. En la seva instrucció, el jutge considerava que l'empresa pertanyia a l'entramat d'ETA. El tancament del diari va provocar una protesta popular molt important, especialment al País Basc, però també a d'altres parts de l'Estat espanyol com Catalunya.
Finalment, el 26 de maig de 2009, el Tribunal Suprem va deixar sense efecte el pronunciamiento relativo a la declaración de ilicitud de sus actividades y disolución de las entidades Orain SA, Ardatza SA, Hernani Inprimategia, Publicidad Lema 2000, Erigane SL, MC Uralde SL, Untzorri Bidaiak Ganeko, Grupo Ugao SL (Cuba) y Gadusmar SL, así como el comiso y liquidación de su patrimonio.[1] Tot i això, ni el diari ni l'emissora de ràdio han estat posades en funcionament un altre cop, ja que l'empresa no disposa del capital suficient per a fer-ho i, a més, l'espai que ocupaven dins del mercat de la premsa basca ha estat ocupat pel diari Gara, creat quatre mesos després del tancament d'Egin.

Loading...

When autoplay is enabled, a suggested video will automatically play next.

Up next


to add this to Watch Later

Add to

Loading playlists...