Loading...

Enzo Celli - Contemporary class at Opificio - Rome [tecnica MEME]

262 views

Loading...

Loading...

Loading...

Rating is available when the video has been rented.
This feature is not available right now. Please try again later.
Published on Oct 15, 2011

MEME, codified by Enzo Celli, is the contemporary dance technique from which
Botega Dance Company's artistic language stems.

In order to create a dynamic characterized by a strong physicality in relation to the floor, MEME's main exercises  focus on the core of body and its relation to  movement. Working on the dynamic and the rhythm of bounce, the circularity, together with a  new self-perception, become important elements of study.
MEME's technique also analyzes the Floor Work main steps and explores different contaminated styles, that is what characterizes Botega Dance Company's expressive style.
Having references to the American expressive languages, MEME gives the possibility to every type of dancer, even the youngest ones and those who are not physically
trained enough, to experience very exiting classes.

-----------

MEME è la tecnica di danza contemporanea codificata da Enzo Celli che caratterizza il linguaggio di BOTEGA DANCE COMPANY.

MEME porta il danzatore ad uno studio approfondito sul centro e sulla sua fondamentale relazione con il movimento, creando, da questa relazione, una  dinamica caratterizzata dalla forte fisicità e dal rapporto con il suolo.
Sviluppando il concetto di Bounce, in termini di ritmo e di dinamica, la circolarità diventa elemento dominante, insieme allo studio di una nuova percezione di se.
MEME è una tecnica che esplora fortemente anche le dinamiche di lavoro a terra, indagando sia i passaggi tecnici fondamentali del Floor Work come le successive contaminazioni che derivano dal personale sviluppo della tecnica di BOTEGA DANCE COMPANY.
Stilisticamente riconducibile ad esperienze espressive statunitensi, MEME rende la classe avvincente anche nei confronti dei danzatori più giovani non solo da un punto di vista artistico ma anche da quello fisico--atletico.

www.botega.it
botega@botega.it

Loading...

When autoplay is enabled, a suggested video will automatically play next.

Up next


to add this to Watch Later

Add to

Loading playlists...