Loading...

Grottini Retail Enviroments - In-reality Technology @ Euroshop 2011

618 views

Loading...

Loading...

Loading...

Rating is available when the video has been rented.
This feature is not available right now. Please try again later.
Published on Mar 14, 2011

in reality

The Augmented Reality between virtual and innovation. A 360° vision for the Retailer and a technological solution with interesting applications within the point-of-sale.

Go beyond the real and tangible and discover the Augmented Reality world, where you can believe your eyes. In-reality, the new application conceived by Grottini Retail Environments, captured the attention and curiosity of EuroShop visitors, eager to be amazed. The system leverages the synergy of a webcam and monitor, allowing the user to interact with realistic spaces and objects on screen. This application evolves the concept of shopping, and represents a unique tool to enhance engagement and functionality within the point of sale. An advantage of this application is the 360° virtual visibility of product, providing space savings for the retailer. By also using the QR code, the consumer can get additional information about the product and visualize it in context. This solution piqued the interest of retailers, but also communication agencies and designers, all very interested about possible applications in the point of sale.

in reality

La realtà aumentata fra virtualità e innovatività. Per il Retailer una visione del prodotto a 360° ed una soluzione tecnologica che si presta a interessanti applicazioni sul punto vendita.

Andiamo oltre il reale, il tangibile ed entriamo nel mondo della Augmented Reality, dove si può credere ai propri occhi! L'innovativa applicazione in-reality concepita da Grottini Retail Environments ha ricevuto a Düsseldorf notevole attenzione e riscontro dal pubblico curioso e pronto a farsi sorprendere. In-reality si basa sulla sinergia di una web cam e un monitor capaci di far interagire l'utente con lo spazio e gli oggetti che si "materializzano" sullo schermo. Questa applicazione porta il concetto di shopping tradizionale ad uno stadio di ulteriore evoluzione e rappresenta un'opportunità unica di aumentare l'appeal e la funzionalità all'interno del punto vendita. Punto di forza di questo strumento è quello di offrire al Retailer una visione a 360° del prodotto, offrendo il vantaggio del risparmio in termini di spazio. il consumatore, scaricando il Tag, ha la possibilità di ottenere informazioni aggiuntive sul prodotto e visualizzarlo in tutte le sue sfaccettature e anche nel contesto in cui andrà inserito. Questa soluzione ha attratto non soltanto i retailer ma anche altre realtà come le agenzie di comunicazione e i designer e in particolare ad incuriosire è stato l'aspetto delle possibilità di utilizzo all'interno del punto vendita.

Loading...

Advertisement
When autoplay is enabled, a suggested video will automatically play next.

Up next


to add this to Watch Later

Add to

Loading playlists...