Loading...

Pan-blue media surveys about Taipei election all wrong

2,087 views

Loading...

Loading...

Loading...

Rating is available when the video has been rented.
This feature is not available right now. Please try again later.
Uploaded on Dec 10, 2006

It's almost as if the pan-blue media outlets had simply called Chinese Nationalist Party (KMT) headquarters and asked, "What numbers should we publish?" "Talking Show" tells us about the lies.

這好像泛藍媒體只有打電話問中國國民黨總部"我們應該說甚麼?"的樣子.
── 由 "大話新聞" 為你揭穿謊言.

Here's some discussion of what the pan-blue media said before the election in Taipei.

The first paper is identifiable by the writing at the top of the page as being the pan-blue, pro-unification China Times. The big headline says that Chinese Nationalist Party (KMT) candidate Hau Lung-bin will get 48% of the vote, while his opponent Frank Hsieh of the Democratic Progressive Party (DPP) will get only 22%. In the election, Hsieh got 41% -- a 19 percentage point difference from this paper's "survey" results.

The second paper is also recognizable as the China Times. The headline says that Hsieh has "slipped to 18%, Hau rising." This one is off Hsieh's final result by 23 percentage points!

The third paper *appears* to be China Times, but we know that this part of the segment is about pan-blue media's awful reports. The host says in Taiwanese, "This one is even more exaggerated." It has Hau at 44% and Hsieh at 17% -- wrong about Hsieh by 24 percentage points.

(Host Cheng Hung-yi wraps the segment up.)

Read more from after the election here:
http://www.taipeitimes.com/News/front...

Loading...

When autoplay is enabled, a suggested video will automatically play next.

Up next


to add this to Watch Later

Add to

Loading playlists...