• Monteggiori e la sua Rocca. Camaiore

    195 views 3 months ago
    Monteggiori: Its name, which refers to the morphology of the territory, means “small mountain”.
    The oldest document on this village dates back to 1224 and it’s conserved in the Archiepiscopal Archives of Lucca.

    Its origins are lost in the darkness of the early Middle Ages, but its structure reflects something more on its history.
    The presence, since ancient times, of the cultivation of the vine and the olive tree combined with the beauty and strategic nature of the position, suggest a pre-existing settlement of the Roman era.
    Another theory states that it could be a “pagus” of the ancient tribes of the Ligurian-Apuans who lived in this area for a long time.

    More info on: www.dulcisinborgo.it/2018/02/27/the-fascinating-history-of-monteggiori/

    Monteggiori, il cui nome significa "piccolo monte", è uno tra i più affascinanti borghi del territorio camaiorese, poiché ha mantenuto intatte le sue originarie caratteristiche di villaggio fortificato medievale. Il borgo di Monteggiori sorge a 265 metri sul livello del mare e domina la valle di Camaiore, di Pietrasanta e la marina. Il castello di Monteggiori si estendeva sulla sommità della collina, in corrispondenza dell'attuale abitato, attraversato da viuzze lastricate convergenti verso la cinta muraria della rocca.
    il castello di Monteggiori appartenne ai nobili di Bozzano.
    Non si hanno notizie della sua edificazione ma la sua occupazione da parte di Lucca, nel 1224, ne dimostra l'analoga sorte a quella dei castelli di Montemagno, Corvaia e Vallecchia, caduti sotto i colpi dell'esercito lucchese, tra il XII e il XIII secolo.

    Fonte: www.luccaterre.it/it/dettaglio/2820/Rocca-di-Monteggiori.html Show less
    Read more
  • Torri d'italia - Medieval Towers Play all

    This item has been hidden
to add this to Watch Later

Add to

Loading playlists...