Upload

Guadalajara, Mexico (inTransit: Episode 6)

by Peter Bragiel (pdrop) • 66,765 views

Mariachi music and Tequila. Follow on Twitter @ http://www.twitter.com/peterbragiel Website : http://www.intransit.tv Music by Chance Starling http://www.myspace.com/portabledarwin

Report spam or abuse
Very fun to watch, I enjoy it and it's educational. I love your videos!
Report spam or abuse
Report spam or abuse
viva mexico hey man vistot tlaqque paque the invite of the drinkings call me i am work intel mexico
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Lol it's like a tradition for teens in Mexico to harrass that doctor mascot by tackling it and then running away.
Report spam or abuse
@tijuanagringo U KNOW ABOUT TEQUILA MI GRINGO AMIGO LOL SOMEONE FROM BIRTH ON THE TEQUILA LAND GUADALAJARA
Report spam or abuse
I don't know what im gunna watch on youtube after I finnish your series(s)!! lol amazing stuff!
Report spam or abuse
Report spam or abuse
what happened to the tequilia episode?
Report spam or abuse
@pdrop thank you, you also replied on facebook lol i just liked the bag so much, awesome job again,you inspired me to travel. planning a trip like that for next summer.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Report spam or abuse
my father took me in car from los angeles ca to chiapas, it was one of the best moments of life. The "white boy" is HOT
Report spam or abuse
@shiliJL you should totally check out "Dr. Simi" videos here in youtube.. that's the mascto's name.
Report spam or abuse
Its better when you buy things out of "Central de Autobuses" The price its very expensive there! :S Better find a store out (:
Report spam or abuse
you kinda remind me of johnny depp ;p
Report spam or abuse
wow, this what they don't show on the news, beautiful place
Report spam or abuse
you shoulda took a shot of tequila with those mariachi guys!
Report spam or abuse
where did you get your backpack????
Report spam or abuse
2:45 doesnt he look like that guy u see at the end of American dad episode....g
Report spam or abuse
Check out me and my twin bro's late night Freestyle.... Any feedback is always appreciated.
Report spam or abuse
qué guapo, solo me llamó la atención la dedicación para hacerte las trencitas in your hair... =) buena idea el diario de viaje.
Report spam or abuse
yes there is no sound better than the sound of a buzzed trumpet player late at night..ha!
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Was the grapefruit Kas Mas soda any good? It's like a Pepsi brand. Haha you should get sponsorship from Pepsico now, lol. I guess you'd like it if you like Squirt. Obviously Kas Mas is aimed at the Hispanic market.
Report spam or abuse
hey...what? Did I miss an episode...??
Report spam or abuse
@astoldbymari yes i will...check on my page for more episodes. on episode 8 now!
Report spam or abuse
Report spam or abuse
@LovesuckingWeeny721 what the fuck does this have to do with the video? holy shit...
Report spam or abuse
HANG ON - 3:26 to 3:35. Cuuute cameraman!!!!!!
Report spam or abuse
been to Guadalajara but man i'm sacred to go to mexico these days
Report spam or abuse
@MrPlTA Sweet! Thanks man, glad you noticed that I was sitting next to someone. Thought if I sat next to someone, I could open up to discussion with a local. Anyway, take care and thanks for the comment.
Report spam or abuse
Did you like the Pepsi Retro? It's apparently made with real sugar instead of the high fructose corn syrup. Here it's called Pepsi Throwback. And it's for a limited time. And I tell you, the bottle is better than the can. I don't know about you, but I think they've been experimenting with the formula, because it tastes different every time they come out with a new logo for it.
Report spam or abuse
I understand completely Taydiggity30. I felt a little safer as we were only robbed by the police. They kept their guns in the holsters. But . . . I'll go again.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
@SE2stuckup haha, ok! I think you could find a local who knows a lot more than me. I just winged it.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Guadalajara seems nice. Are there any more videos about it? If there are will someone please attach them.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
guadalajara jalisco zapopan mi raza tortas ogadas
Report spam or abuse
im surprised he hasnt gotten food poisoning yet
Report spam or abuse
Hmm, well there are some tequila brands that put the Agave worm inside the bottle. You are supposed to eat it after you are done with the tequila.
Report spam or abuse
I dare this guy to go to Juarez >.>
Report spam or abuse
i would greatly appreciate it if you traveled to Chihuahua, Mexico. If your looking for Architectural beauty, Chihuahua is your paradise
Report spam or abuse
Guadalajara is just a great place...
Report spam or abuse
oww man i live in guadalajara and you should've visited a lot of different places... what a shame that your trip in tequila was that lonely, but even i, when i get to visit tequila gets to be filled up with tourists
Report spam or abuse
thats where i stay at u was where by where i live over their
Report spam or abuse
Report spam or abuse
not Lonely Planet but nice try...
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Omg u see those crazy pharmacy men costume's everywhere in Mexico. lol
Report spam or abuse
Hey I live in Panama, when do you think you will arrive here?
Report spam or abuse
So glad you're not "that guy"!
Report spam or abuse
Report spam or abuse
u showld to go to curnavaca morleos man im from there is a turistic place that place is soooooo cool !!!! man better than guadalajara
Report spam or abuse
Please search in youtube: Global community of united earth and watch)
Report spam or abuse
Hahaha, yup, the mascot is called "Dr. Simi". He promotes a giant enterprize of drugstores calles "Farmacias Similares" and heis caracterized for dancing really really crazy! lol.... though, in some cities of Mexico, it is phisically aggreded (no joke, mainly for fun of the adolecents) we all have a fun seeing his weird moves XD
Report spam or abuse
Great stuff. Would have love to seen more on Guadalajara. Have heard it was a cool city.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
@beauch hey man, thanks a lot. I appreciate it. I actually have been slacking on releasing on vimeo. Thanks for the reminder.
Report spam or abuse
good video, but it could be better, i better watch movies @ WatchMovieSite,com
Report spam or abuse
OMG i think i saw my grandma!! Lol jk
Report spam or abuse
Great Videos Man!!! Love 'Em .... Definitely going on some trips down South to Mexico !! Cheers
Report spam or abuse
thank you! Looks like I'll need to go on more adventure then :)
Report spam or abuse
Report spam or abuse
2:13 Dr. SIMI DUDE, THE GREAT DR.SIMI
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Took a bus all the way from Tijuana to Tepic straight through it was brutal but the landscape was amazing. Spent most of my time in San Blas had a blast.
Report spam or abuse
Dudee! When are you arriving at the panama canal! I can take you from the terminal to the canal! Or at least greet you when you are here!!
Report spam or abuse
ok i'm amaze i haven't read a racist comment YET, i really heat racism
Report spam or abuse
That bus brings back such memories! Dude. Every year I go south for a while. Soon, very soon.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
you should check out Morelia if u haven't already. beautiful city and my parents are from there =)
Report spam or abuse
Why were the braids painful? Was it the beads constantly beating at your head or were they just weighted down and tugging at your scalp that hurt? Or were they just too tight? And yeah I agree, it was fun to see and have a laugh at, but I'm glad you had the fun an then took them out, after a while, it was just a little too much haha. Good vid!
Report spam or abuse
one question? do you have to pay for your videos to show up on the spotlight section on the top?? or does youtube choose what go's their??
Report spam or abuse
Report spam or abuse
mi ciudad de origen 100 porciento tapatio
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Whoo! Dr. Simi at 2:13. Mascot of the knock-off brand pharmacy.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
the old guy dancing is called "Dr. Simil" and its from a drug store called Farmacias Similares, which means "similar pharmacies" and what they do is sell cheap generic medicine in mexico. hope it cleared your mind a bit :)
Report spam or abuse
discovered you through maangchi's videos and have to say you're freaking awesome. cant wait to see your new videos of you canoeing! will you be able to edit along the way or do you have to wait to finish your trip?
Report spam or abuse
Cheapest bus in Mexico would be the Pacifico. You can save money with it. The most comfortable is TAP, but also most expensive!
Report spam or abuse
man i wish ud make more videos. theyre the best on youtube
Report spam or abuse
Report spam or abuse
When buying Tequila always look for 100% Agave on the lable. Anything else is cheaper, cut with sugar. It can still be good, but not excellent. That 1800 you were drinking in the town of Tequila is real premium liquid Mmmmm. I like Cuervo Tradicional. But yes, Peter, you said it so well: "Sweetness..." Excuse me I am going to go pour myself a glass. Ahhh....
Report spam or abuse
Congrats whitey, you're doing something a lot of Mexicans do all the time... wow, you're so fucking special.
Report spam or abuse
@elAlephNet I sure hope Mexicans do it all the time, otherwise i'm on the wrong busses. thanks for watching.
Report spam or abuse
I like these transit videos you are making. Subscribed.
Report spam or abuse
@flash2591 from a miliatry surplus store. Might start selling some online!
Report spam or abuse
Show more Loading...
Sign in to add this to Watch Later

Add to