Upload

Lebron James Explains Why He Quits In 4th Quaters!!!! (NBA FINALS)

by jeremy23baller • 43,188 views

Lebron James creates excuses on why he doesn't play good (offensively) during the 4th Quarter. This might explain his effort in the BOS-CLE series (2009-10 season).

I never been a kobe fan but kobe dont get the credit he deserves... He led the lakers to 3 finals... That wasnt Gasol or Bynums team... Bynum did nothing he was just returning iff injury... And yes Kobe picked up Gasol but thats what the organization is suposed to do.. Every single team in league adds peices. Gasol was an important peuce but Kobe had to learn how yo be a better leader and teamate.. Lebron NEVER learned that. He quit on his team.. He got new peices every year... He quit agains Bostin when his team was bigger than ever with better guards and shoiters than he ever had... People always say he makes his team better.. I dont see how because they lost and he quit on them to join to allstars so they can play nelow there level.. Now he is doing it again.. He joined Kyrie and getting Kevin love.. Both gonna sacrifice their game to make Lebron look good. So u all can ride his dick when in reality he is selfish, soft and weak.. He would habe no rings ig he did t hope around like some role player. Thats easy. Jorday could have done that... Durant, Melo, Blake ...but that dont make u great. Numbers dont mean shit without the story line.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
I'd rather be a broke ass nigga living behind a 7-11 eating slushys all day than be the Nation's most hated athlete and constantly get badgered with 4th quarter jokes.
Report spam or abuse
i looked at them tapes and sees jason terry drainin threes all over him......
Report spam or abuse
@headhunt3r93 lol ik im just saying for everyone saying this gay "Rings" thing.. LeBron could buy 5 million rings if he really wanted too.. while the haters cnt get shyt
Report spam or abuse
Report spam or abuse
(part 1 of 2) yeah luc longley who averaged 7.2 ppg and 4.9 rpg for his career and dennis rodman wasnt a big man he was 6'6 yeah he could rebound but that doesnt mean he could be good on the offensive side at that postition he only averaged 7.3 ppg for his career, when i say a legit big man i mean a shaq, kareem, tim duncan, david robinson, wilt, Hakeem Olajuwon, etc... since MJ retired in '98 each championship team had a legit/all star center ill list them:
Report spam or abuse
@iLoveMusicQ8 so dirk aint a great player? cos he have no defense,,
Report spam or abuse
(part 1 of 2) okay i didnt mean only centers i meant a big man as in 6'11 or taller( power forward/center) and since u r using rodman as an example i can use rasheed, garnett, and gasol cause they were the same postion as rodman...scottie pippen was 6'8 which is avg for his position, mj 6'6 avg for a sg, luc longley a little over avg at 7'2 and rodman undersized at 6'7, only player big for his position was ron harper at 6'6 as the PG and i can guarentee this...
Report spam or abuse
@T7866 LMAO, I wish I could be as ignorant as you. This statement could easily be applied to both his fans and haters. Even if he had won, all the people who were rooting for him to win, you included, would still wake up with the same life and personal problems too. He basically insulted ALL NBA fans with this response.
Report spam or abuse
@Onlyrealmusic4life lol, well, at the end they both kind of mean the same so, it's all good ;p
Report spam or abuse
Lets be honest, if it wasnt for his play Miami probably wouldnt of even made the Finals. Wade was getting completely owned by Chicago, LeBron had to win that. LeBron did most of the damage against Boston. But yeah he wasnt playing like himself in the finals and decided to let Chris Boshtrich take like double the shots he tookk.. LeBron was just passing the entire time.
Report spam or abuse
So quickly they forget... The same dude who choked PUT THE TEAM ON HIS FUCKIN BACK in the Chicago series. Where was Wade in game 5? Oh, turning over the ball 9 FUCKIN TIMES... where was Bron? Locking D-Rose up while giving Luol the business like he gave Paul the business in the Celtic series! Damn y'all must have forgot
Report spam or abuse
I see LeBron shitting on him with that dunk
Report spam or abuse
lebron is alrdy a first ballot hall of famer as reggie miller said...Also Lebron had a triple double with 27pts, 19 rebs, 10-11 assists in the game 6 vs Boston in 2010 but Skip Bayless said his peformance was a D-. So by that comparison skip bayless would say kobe's game 7 was a -F. And your right theres nothing to discuss between kobe and lebron...cuz kobe never led a team himself into the finals...he needed shaq and gasol...lebron about to get his 3rd mvp ..kobe 1 mvp..rings = team accomplish
Report spam or abuse
No... Trust me! He would not rather have D Wade and Bosh over Gasol and Bynum.... It's all about chemistry and dominant inside play...
Report spam or abuse
Also Kobe is another great player that does not perform on a high level on both ends of the floor every game...he usually has games where he shoots 35-40% and his fg % proves that but his team still wins (game 7 finals 6-24). The only player i know that has been performing on a high level on both ends of the floor most of the time in the last decade is Lebron. He cant have 1 night off in the playoffs because he carries his team unlike anyone else.
Report spam or abuse
what the hell is wrong with that answer??????????? if someone else has his flow going (d wade) then facilitate to that man while he's hot and do your damn job (defence rebounds assists) then when you get a good look THEN score. the only reason mavs won because their shots were falling not that lebron "choked" and saying that is taking away from the mavs victory which they earned by whooping the thunder and sweeping the lakers aswell
Report spam or abuse
@jeremy23baller if it wasnt for james and what he did in the chi series the heat wouldnt have even been in the finals. People forget that real easy. Just like people forget what he did to det a few yrs back when he pretty much beat the pistons by himself. the same pistions who was probably either 1 or 1a best def team in the league that yr. love the mentality of what have you done for me lately that most everyone has.
Report spam or abuse
@peterdabest94 Yep, Kobe did play well in game 4 with 28 points.....but I dont think its fair to say that Kobe lead his team to victory....Shaq played 47 minutes in game 4 and Shaq top scored with 36 points and an enormous 21 rebounds!!!!!! And to back up my point about Reggie v Kobe, Reggie dropped 35 on the Lakers including 6 of 9 from downtown and 11 of 12 from the line....I still say he performed better than Kobe, not only throughout the series but throughout this game 4 you mentioned.
Report spam or abuse
No it doesn't mean that he wants D-Wade to take on 5 guys dummy. He's focusing on another aspect of the game that is EQUALLY as important as offense. Lebron's right. Everyone's only focusing on scoring but winning requires WAY MORE than just that. How was he choking if he BARELY took shots? If it was a problem, don't you think SPOELSTRA would've addressed it? Don't you think D-Wade would've told Bron to step up? Learn the game before you say some dumb shit. TEAM BRON ^^
Report spam or abuse
Damn i look down to look at the comments and i saw was all these damn paragraphs, wtf.
Report spam or abuse
Does it mean brian sclabrine is better den lebron? cuz he got a ring. same wit J.J Barea?
Report spam or abuse
Report spam or abuse
ask me a better question tomorrow wat a fag ,
Report spam or abuse
@LazerJet27 the reporter couldve ask the question much bettter then saying hes shirking. Anybody would be a bit defensive after running up and down a court for 48 min.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
haha james did terrible on defense. cost them the game, how does jet score 28 points when lebron is playing good d?
Report spam or abuse
He's better than all of you, so stfu, haters gunna hate
Report spam or abuse
actually he tattooed king james on his body and on his bike,not hate'n or anything just saying
Report spam or abuse
@alcoholicsemenspill9 Jason terry didn't SHIT on LeBron though. Just because LeBron was assigned to him at times, doesn't mean that EVERY TIME terry scored was on him. If you pay attention to MIAMI's defense, EVERYONE plays a different man throughout the WHOLE game. So don't give me that shit.
Report spam or abuse
@NeYonBlue110 ??? look at the STATS WTF kind of defence was lebron playing if Jason Terry was his man nd Jason Terry fkin shitted on miami?
Report spam or abuse
Hahaha. You make me laugh. Everybody receives criticism. Sure, you say you rather be broke, but that's all talk mate.
Report spam or abuse
ok mutumbo and his length you're right but duncan and camby both average 2bpg in their career. But let me rephrase that he's one of the better shot blockers in his era. He's even a better shot blocker than KG and other shot blockers. Regardless of your dumbass opinion I'm stating facts. Duncan plays GREAT defense and always has. Even a great rebounder. Where does this bullshit Duncan not a great defender coming from? You're the first person I've ever seen say that.
Report spam or abuse
He's not all talk. He was on a shit team for the majority of the 9 years. What do you expect? Other people have nicknames as well, so Lebron just accepted it. It wasn't like he was arrogant enough to proclaim himself as king, it was put on by somebody else.
Report spam or abuse
@Pap3rchas3r09 like i said, he did time. a victim of stupid ppl who lives in a fairytale land where dogs' lives r as important as human life. stupid ppl asking for donations for "abused" dogs when a lot of young kids get the real abuse. the thing is, who snitches on himself if youre going to JAIL... have u ever been locked up? coz if u haven't, u shouldn't talk. he did time for a law passed to satisfy animal lovers. ANYONE who did time in jail, i forgive..
Report spam or abuse
Report spam or abuse
That is a sore loser answer. Smh
Report spam or abuse
@jgerundo24 wait, so u don't hate mike vick or roy jones for what they did, but u hate lebron?
Report spam or abuse
and then theres morons who try to pick fights on youtube
Report spam or abuse
This comment has moved to South Beach
Report spam or abuse
Gregg Doyel doesn't like Lebron. Period.
Report spam or abuse
My better question tomorrow is: Why do you travel on every fucking play?
Report spam or abuse
@blastweather so? the celtics beat the shit out of the lakers in 08 and that was their 1st season being together as well.. u fight for respect and u gain it... u dont get no respect for mocking a sick player and denying it like dumbasses, promise 7 rings, say that they'll cruise to the finals and beat EVERY teams with no problem.. u wanna b the best, act like it. the mavs did and thats y they embarrassed the lakers and the heat last playoffs
Report spam or abuse
@Pap3rchas3r09 gives a fuck about dog fighting? ppl hunt deers and etc for fun. roy jones i dont give a shit coz MOST superstars r on roids anyways.. ppl look at things and hate ppl for hating what they love. that's y there's religious wars, racism, same sex marriage is illegal in most states, mma and boxing fans have beef, and fights
Report spam or abuse
I wish he asked the reporter asked that question after game 4 =P
Report spam or abuse
@forman208 he was obviously talking about the people who didnt want him to win... AKA you
Report spam or abuse
wtf why is everyone here so pissed off??? he didnt have a good game offensively so the reporter is just asking why........ why are you even talking about other games, this is about the games that he didnt play well
Report spam or abuse
its funny how people hate on lebron, yet they ALL wish he played for their favorite teams!!!
Report spam or abuse
what he's saying is that he's not a ball hog
Report spam or abuse
im saying kobe is better because he won with pau and lebron cant win with those guys
Report spam or abuse
@gstar687 Lol, not really. The reporter was dead on, LeBron did nothing to prove him wrong with pathetic 4th quarters the next two games
Report spam or abuse
"You can watch the film and ask a better question tommorow." *Next Day. "So Lebron why did you only score 6 points in the entire game"
Report spam or abuse
well he means when he was in the Cavs, but still i personally agree because he had 2 greatest players of all time who were Mo WIlliams and Anderson Varejao (sarcasm)
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Lebron 4got the part when Jason Terry fried his ass in the 4th quarter. Hit key threes and long jump shot in his face. If you not goin score at least stop the other guy from scoring
Report spam or abuse
@jgerundo24 so ur saying that putting electric wires around dog's necks and tying it to a car battery and electrocuting them is excusable, but Lebron being cocky or arrogant for saying "not one, not two" is reason enough to hate?
Report spam or abuse
(part 3 of 3) each one of those guys is a perennial all star and most r future hall of famers...the only player that played a role for the bulls that was 6'11 or higher was probably luc longley who was absolutley no where near the level of the guys i just listed...a legit big man is someone who can score and rebound ( in my mind at least) the only team that might be an exception was the '04 pistons cause ben wallace couldnt play offense...sorry i wrote so much but i had to school ur ass
Report spam or abuse
@iLoveMusicQ8 I think the C spelling is british haha but i don't think defencive or offencive are words.
Report spam or abuse
all great players perform on a high level on defence and offence all the time, that's all i have to say
Report spam or abuse
Damn the way that dude asked the question would of made me pissed.
Report spam or abuse
You are an idiot because you didnt read what i said...Play both offense and defense on a HIGH level...all of the guys either played offense or defense on a high level but not both...Tony Parker has no defense...Rondo had no offense during those years...Billups no defense...Wallace no offense...Garnett good defense but not high level offense...Duncan opposite of Garnett. learn to read before you post stupid things
Report spam or abuse
hmmm maybe because andrew bynum, artest, lamar odom, derrick fisher, etc. MORON its a team sport-the big 3 have no help-like worse then the bobcats no help haha
Report spam or abuse
Report spam or abuse
lmao, lebron: "look at the tapes and ask me a better question tommorow"
Report spam or abuse
@blastweather not exactly, the lakers didnt have bynum and ariza in 08 finals... the mavs didnt have butler, so yeah good fight heat... also "not 1, not 2, not 3, not 4, not 5, not 6, not 7" "we'll cruise through the competition next year" quotes i got from james and wade.. i dont hate ppl for no reason.. and trust me, I NEVER hated michael vick even after that dog issue shit, or roy jones jr getting caught using steroids..
Report spam or abuse
lol. Lebron during press conferences is just about as entertaining to watch as NFL head coach meltdowns.
Report spam or abuse
@TheNoReAs0N first, dirk is an amazing player, but people are not comparing him with kobe or jordan, secondly, you cant say dirk has no defense, he has good defense, not great but good, and just to remind you, dirk had 11 D-rebounds in game 6 vs heat while lebron had only 3 ! , not to mention the 2 points in 4th quarter!, so he didn't play offense or defense really, i'm a kobe fan but i still respect lebron's game but he was bad in that moment
Report spam or abuse
I agree with you, but you have to understand that MJ had pippen and rodman, so they defend better as a team, i'm not saying that MJ wouldn't defend well without them but it's gonna be harder. Kobe is right behind MJ, lebron is still much far away, come on man , 2 points ! with his talent and body he gets only 2 ? i cant ignore it, but i agree MJ is number 1, kobe is much much better than lebron, even though i think the heat will win this year unfortunately,
Report spam or abuse
Thumbs up if you have more money than LeBron.....
Report spam or abuse
@MrHollywoodswingin What you're interpreting is that he's better at life cause he plays basketball for a living? He's doing it the easy way while some of us are working hard for our money and going to college to only earn what, $50,000-$500,000 a year, and how much is he making? Too much fucking money. It's hard to become an entrepreneur and earn more than the $500,000 mark. It's difficult enough to even make a salary of $500,000.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
I am telling you to look at your bank account, fag.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
i clicked thumbs up cuz i like how he can try to bullshit his way thru everything
Report spam or abuse
Ok for one Rasheed,Garnett, and Gasol are not centers even though they may play tht position from time to time.Every NBA team tht wins a championship is unique in its own way. The bulls had alot of size esp with Pippen and Longley, also having rodman who was leading the league in rebounding(over Shaq). also Luc averaged double digits in points in the playoffs during the second three-peat. No he was not an all star but he clogged up the middle and scored decent enough. So school yourself cuz
Report spam or abuse
If you read below there is paragraphs.
Report spam or abuse
@hounddog83 All I'm saying is, you're comparing an 8 yr veteran who was a starter all his career to a 4 yr pro who was barely a starter. True, Shaq was the main force. But are you saying Kobe, who averaged 20+ PPG, wasn't a factor? SCORING IS THE MAIN STAT IN THE GAME! Did Lebron's AST, REB, STL helped them win? You're the one that's all about stats. LMAO. Bottomline is, Kobe knows how to WIN. Oh Yeah... WRONG! Kobe finished with 23 pts, 15 rebs on that game 7.
Report spam or abuse
a great player would admit mistakes to come clean with the let down teammates
Report spam or abuse
@MrArtiscool I know he struggled in the 4th quarter, but he did play pretty well defensively and he didn't do quite as bad offensively as people think, if you look at his percentages. His 17ppg is horrid, but its not from just jacking up shots and missing a crap load of them. I'd say even with focusing the offense on Wade, he should still have gotten 20~22ppg, so he did poorly, but not as poorly as people might think.
Report spam or abuse
lebrons career aint over...hes getting his rings...kobe didnt get his real rings till late in his career...the first 3 rings were all cuz of shaq...its like saying adam morrison is better than lebron cuz he was on the lakers team and got 2 rings...
Report spam or abuse
not always my friend MJ and scottie pippen won 6 rings without a legit big man and in my opinion pau gasol is only slightly better than bosh and im pretty sure anyone would pick d wade over bynum...i do agree with u that dominate inside play is a huge factor for most teams but when you have talent like bosh wade and lebron u definitley dont need it as much
Report spam or abuse
I love how Lebron smugly talks down to him. Of course it's just spin. He choked.
Report spam or abuse
well if you and d wade both played offense yall coulda won! c'mon lebron!
Report spam or abuse
LeBron, how many times did Delonte West bang your mom? Not 1, not 2, not 3, not 4, not 5, not 6, not 7!
Report spam or abuse
Report spam or abuse
I hope you were being sarcastic. Especially about Duncan's defense. One of the best shotblockers to ever play the game an made the first team offense AND DEFENSE every year. He was a defensive juggernaut and still plays great D to this day. Wth are you smoking?
Report spam or abuse
Luc Longley? To win a championship you dont need a center that can score...you need a center that defends the paint and rebounds...Rodman was the best at that...MJ and Pippen and the 3pt shooters they had were the scorers...you need a guy like Rodman to defend and rebound.
Report spam or abuse
LeBron is a great player and he has a point here that they let D-Wade handle it so his offensive stats won't be nearly as good even if he gets a couple shots cause he can't get a rhythm. But why does he always say "ask me a better question" or something along those lines to insult the reporters?! The question about D-Wade playing dirty was actually bad, but these are totally fair questions and I thought the reporter asked it in a very kind and polite manner. I'm actually a huge Heat fan...
Report spam or abuse
@LOMTG900 There's NOTHING you can do when a shooter starts shooting like that, the guy defending is in for a long night and JT is in one of those nights not even the best defensive players couldve stopped him.
Report spam or abuse
@youngbuck0911 Nope! I mean when Kobe averaged 15 points on 30% shooting, and only 20% shooting from downtown... didnt contribute on the assists either! He got completely outplayed by his opponenet Reggie Miller who averaged 24 points on 45% shooting....Reggie shut Kobe down on D too.....but people say Kobe is better than Reggie because he got rings and Reggie doesnt......Reggie was FAR more deserving of a ring in 2000 than Kobe was...Reggie was just unlucky that he couldnt hide behind Shaq
Report spam or abuse
Just because he might have said or done something differently than MJ has nothing to do with him being better or worse.
Report spam or abuse
sure, let lebron keep his precious mvp awards and kobe keeps rings. and i never said kobe did it alone, no one does it alone, even jordan had pippen and rodman so it's never one guy alone, but he was the leader of that team, lebron is great player but he's doesn't have what it takes to do it with a good team, he can get a ring now because he has wade,bosh, anyway i think they have a better chance of winning this year even though i hope they lose :)
Report spam or abuse
now now now......they're just going to say "he did not kill them, he also didn't kill the bulls, you know what, just forget what i said, it doesn't matter what he did, i'm just a stupid hater" lol
Report spam or abuse
all u kobe fans neeed to shut up beacaus eif lebron had the yung shaq or pau gasol he would have more than 5 rings
Report spam or abuse
For one I mentioned Rodman cause he was a better rebounder and defender then over half the centers in the league at the time. That is not the case with Garnett an the others you mentioned. Again, I never said Longley was a great center I said he was a role player he filled up the middle an scored a lil an rebounded a lil. He also only played like 20 mins a game he didnt get nig mins like these big name Centers All im saying is that Jordan did have a big man sop stop using that as your punch line
Report spam or abuse
LMAO one of the best shot blockers to ever play the game? Are you mentally ill dude? Im not even gonna argue after you just said that....thats just plain stupid...hes no Mutumbo or even a Marcus Camby on shot blocking
Report spam or abuse
Show more Loading...
Sign in to add this to Watch Later

Add to