Upload

1996 NBA Draft - 13 - Kobe Bryant, Lower Merion High School

by Jean-Sebastien Blondel • 580,062 views

Original coverage of the 1996 NBA Draft.

Report spam or abuse
MuddyBoy6 Shared on Google+ · 9 months ago
This may surprise you, but Kobe was not the highest pick in the draft and was not always a laker! #TheShockingTruth   #HornetsNation   
Report spam or abuse
+MuddyBoy6 you have a bulls picture stfu cunt 
Report spam or abuse
Why do you care? You don't even know basketball because you got John Cena on your profile picture, cunt
Report spam or abuse
I always wondered...if you could go to war out of high school...why cant you go to the NBA?
Report spam or abuse
13th pick?! 12 teams fucked up.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
+Gio Velarde How many rings does the overrated Iverson have playing on all them great Sixer Teams?
Report spam or abuse
On this day history started a legacy was born....................
Report spam or abuse
That Charlotte fan knew kobe was going to be THAT nigga
Report spam or abuse
Dont trade him Charlotte NOOOOOOOOOOOOO.........Well too late. 
Report spam or abuse
Kobe was bald when he was drafted? How the hell did he get his hair and get bald again
Report spam or abuse
Please keep in mind that draft day trades in the NBA work much differently than other sports.  The team trading away the pick is drafting who they're told to draft by their trade partner since trades aren't officially approved until after the draft.  So in turn a player goes on the books as being drafted by one team even though it was a second team that would actually have been the ones responsible for the players draft slot.   Bill Branch, the Hornets' head scout at the time, said that the Hornets agreed to trade their draft selection to the Lakers before picking Bryant. The teams agreed to the trade the day before the draft and the Lakers did not tell the Hornets whom to select until five minutes before the pick was made.  Branch said that prior to the trade agreement, the Hornets never even considered drafting Bryant
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Same I am a huge Hornets fan and will always be
Report spam or abuse
Damn Kobe moms looks good!!!!!!!
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Report spam or abuse
You would yell rape too if you ran into the Millionare Kobe! Women plan this stuff out. She didn't get no money so now she has to go back to being a waitress.
Report spam or abuse
She got no money? No I be like Kobe spot me some cash.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Funny how Sonny Vaccaro was really right there.
Report spam or abuse
What a player he turned out to be!!! Best of his generation
Report spam or abuse
Too bad we can't find players like that anymore kobe is one of a kind
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Poor chArlotte fan
Report spam or abuse
Report spam or abuse
The bobcats are rebuilding right now, in a way that looks very similar to how OKC got to where they are right now. I truly believe Charlotte will be a force to be reckoned with in 2 - 3 years.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Now Imagine if he stayed with the hornets.
Report spam or abuse
Wow......I'm a laker fan and I'm happy it happened the way it did of him going to the lakers. :)
Report spam or abuse
hornets hornet hornet stupid trade
Report spam or abuse
Report spam or abuse
the team failed. u cant say mike failed unc because they didnt win a title in those 2 seasons after worthy. they might have won 83-84 if the jet hadnt broken his wrist near the mid-end of the season. its hard to win 1 ncaa title let alone 2 in 3 years, its not the nba where you have more room for error in a series and stern and the reffs will hold your hand to the finals if your team name derives from weather phenomena
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Lmao Hubie said Kobe was 200lbs. Kobe was a buck fifty when he was drafted.
Report spam or abuse
HOW DID HE GO TO THE LAKERS IF THE HORNETS DRAFTED HIM IM CURIOUS GO LAKERS ALL DAY
Report spam or abuse
they traded him for some person on the lakers like literally right when they drafted him
Report spam or abuse
Damn I hope Vlade was worth it Charlotte.
Report spam or abuse
guys, i dont understand how draft steals work. He got drafted to the hornets, how did he go to the lakers?
Report spam or abuse
I think they trade Vlade Divac, Divac was the shit lol.. but horrible trade!
Report spam or abuse
Kobe's moms can get this dick tho
Report spam or abuse
and jerry west was never wrong. #greatness
Report spam or abuse
Yeah, Kobe's more of a "everyone around him makes him a better player" kinda guy.
Report spam or abuse
The Hornets never wanted to draft Bryant. They agreed to trade their pick to the Lakers before the draft. So all your "what if" questions are irrelevant.
Report spam or abuse
lol hornets could have been win some of those years
Report spam or abuse
well since he got traded it was unlucky for the hornets lol
Report spam or abuse
if kobe was never traded on draft night to lakers than he would never have 5 rings
Report spam or abuse
"Needs to add weight" I guess since he's 205 now ... All he needed to do was gain 6 pounds to win 5 rings ..
Report spam or abuse
Report spam or abuse
13 th pick, god damn! One of the best,
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Who says 13 is an unlucky number?
Report spam or abuse
that dude in the hornets jersey was soon to be very angry. one of the best players to ever play the game for floppy divac lol
Report spam or abuse
Woah im a laker fan, who thinks you're freaking stupid. High School don't mean shit look how good Oden and Kwame were back then.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Kobe must be a vampire...he doesn't age hahaha
Report spam or abuse
I swear man, Kobe will never age. He still looks the same up to this day. He can probably play until hes 50 years old hahaha. Kobe is a beast though!!!
Report spam or abuse
actually, you are the one making yourself look like a retard by saying things like kobe is the goat because jordan didnt lead his high school team to a state title. jordan hit the game winning shot against a very good georgetown team(with patrick ewing) to win the 1982 ncaa championship, which is much more important than winning a state title in high school. he was also ncaa player of the year. next time think before you type and make yourself look RETARDED. at least learn to spell retarded
Report spam or abuse
Report spam or abuse
The time the city of Charlotte actually got a good pick that could perform, they traded it away. ( Remember Kwame Brown and Adam Morrison) Btw, I know they were different franchises, but I am talking about the city.
Report spam or abuse
As a former Hornets, and current Bobcats fan, I can't help to think what could had been :\
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Report spam or abuse
I feel so bad for that Charlotte fan with the #1 that was so happy when Kobe got drafted. I wonder how he feels now? aww
Report spam or abuse
clearly don't spend enough time in school either learning how to spell you spastic.
Report spam or abuse
the fuck, whos blowin a fkin whistle haha
Report spam or abuse
He must have been even MORE happy when he found out that they'd get Vlade instead!
Report spam or abuse
jordan did not fail in nc after, unless you call being a 1st team all american both years as well as winning the wooden and naismith a failure. shooting 54% throughout his college career a failure? lol the guy can make every shot.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Charlotte made a huge mistake letting him go lol!
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Report spam or abuse
he would be averaging 40 10 and 7 LMAO and then when they would of drafted chris paul he would have 3 rings.
Report spam or abuse
LMFAO kobe looked the same age in highschool...dude looks 30 wow
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Greatest NBA Drafted Player scince MJ
Report spam or abuse
You're retarded for using 'your' instead of 'you're'.
Report spam or abuse
17 years later who would of known...best player ever, blackmamba24.
Report spam or abuse
heheh what the.. it doesn't matter if you're 10thpick or upper than that.. whats's important is.. u know how to improve your playing skills in basketball..that year Kobe is just a normal basketball player but time goes by. he dominated and earn 5champs with Lakers.. they're are so many 1st pick who didn't excel ..hehehe
Report spam or abuse
@481Boone I'm not a laker fan, but man you made me crack up.
Report spam or abuse
kobe mourning and larry johnson one wonders what if? one thing's for sure there wouldn't be the shitty bobcats and the hornets would stay in charlotte
Report spam or abuse
Traded to Los Angeles because he refused to play in Charlotte. Geography gets you stars.
Report spam or abuse
and 12 teams before Charlotte feel dumb for not drafting him.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Report spam or abuse
im suprise stern did not block the draft like he block the cp3 trade to the lakers!
Report spam or abuse
certainly makes 2012 look like a shitfest. obviously these kids havent had time to prove themselves but they will never match that draft year. i think this last draft was more deep than it was future superstar filled
Report spam or abuse
haha tht nigga still looke the same, Kobe's mom looks good tho haha
Report spam or abuse
bring back the buzz!! change the bobcats name to hornets! i miss that team.
Report spam or abuse
Allen Iverson was better than him back then.REMEMBER.
Report spam or abuse
I remember this draft. I've always knew that he had the potential. I was so upset that the Hornets traded him for Vlade Divac. I know that they regret it now. KARMA. That was 1 of the main reasons y I was so happy that the franchise moved to New Orleans bc the owner-George Shinn didnt know what he was doing. The Hornets could have won da championship by now if they would have kept Larry Johnson, Alonzo, Kendall Gill & not traded Kobe. The Hornets organization is cheap & dont believe in greatness
Report spam or abuse
Show more Loading...
Sign in to add this to Watch Later

Add to