CO
Upload
You're viewing YouTube in English (US).
Switch to another language: | View all
You're viewing YouTube in English.
Switch to another language: | View all

Gentle Giant Darth Talon Statue (Legacy)

by TheBudgetJedi • 6,898 views

A brief look at my first statue purchase, the Legacy Darth Talon from Gentle Giant (2012)

Report spam or abuse
She's beautiful! I wish I'd known about this when it came out... -_-
Report spam or abuse
So beautiful !!! , can you maybe put her in a spooky settings red lights ,dry ice lol but gotta do it for a  Halloween theme video!! I'm making a Darth Talon Tribute video and releasing it on Halloween:)
Report spam or abuse
Got mine, I probably over paid, but I just like the character too much.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
good statue) i want it too)
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Awesome review, I love to get my hand on the 3 inch action figure, its Impossible to find in the UK! I have my sideshow bossk pre ordered, and thats a figure I'm more excited about than any others!!!
Report spam or abuse
darth talon's pos creps me out!
Report spam or abuse
this gal looks sexy and evil sametime. Very nice for a first statue. I would like to see Kir Kanos 12 inch statue (last imperial guardsman from sw crimson empire)
Report spam or abuse
Hey BudgetJedi, I am wondering where you got those LED lights that you use on your dioramas??? or if you can give me some specific information on them so I can look them up online... I want to use them on some of my Star Wars stuff too... Thanks, and I enjoy watching your dioramas!!!
Report spam or abuse
Awesome!--Man it really does look great----How about a diorama with this one--hahah---Great review my friend
Report spam or abuse
So it has finally arrived! Man! Looks cool and sexy! Painjob could have been better! The bad thing about high-end collectibles (along with the high price eheh) is the fact that you must wait a LONG LONG time before you actually get them! I'm still waiting for my Hot Toys Michael Keaton Batman! He's on his way! :)
Report spam or abuse
Thanks for watching man, really appreciate you checking in!
Report spam or abuse
...dont like the gap line on the tentacle. should of been one piece. TheBudgetJedi paying $200 for ONE figure?! you better change your name to TheHighBudgetJedi! :P
Report spam or abuse
Report spam or abuse
the twileks are some of my favorite but I don't know of Darth Talon cause I didn't read the comics but a large figure of Bib Fortuna or Aayla Secura would be pretty cool.
Report spam or abuse
oooooh MAN THAT DARTH TALON IS AWESOME AND SUPER HOT ! HAHAHA FANTASTIC I GONNA HUNT FOR IT AND ONE CYBORG DARTH MAUL GREAT REVIEW MY FRIEND , SALUDOS AMIGO ! :D
Report spam or abuse
i want a full body statue of bastila!!!!
Report spam or abuse
Wow Talon is the hotest Sith ever!;) I like SSC sixth scale figures they are like big actionfiguers,i have pre-order Boba Fett. Great review:)
Report spam or abuse
Report spam or abuse
How about an action figure of this size... HotToys Black Widow baby!! Woohoo! That's what I'll get. Anyway, a two comments about this Talon statue. 1) After you mention that grap on her twi'lek can't push in more... this really seem too noticable now. 2) I'm kinda afraid of that mean expession of hers haha. I like a more sexier approach such as the Darth Talon Exclusive Premium Format Statue with the growing lightsaber by SideShow. Then again, that is expensiveeee!
Report spam or abuse
thanks for watching Leo! hell yeah, this one is more of an investment. The more famous the character, the less in demand their statues are, because so many people will make it. let's just say she made enough money for me to pay for about 6 to 7 action figures. :D I will get more for sure if I see they will be in high demand in the future, but as a collector I don't keep statues around. You should totally get a superman statue!
Report spam or abuse
thanks for watching man. What lack of vids? lol. I try to put one up every week, i just put up one last week also!
Report spam or abuse
hahahahah we were ALL thinking it mate! thanks for the funny comment and watching!
Report spam or abuse
WOW!! You've outdone yourself again. I'm diggin it!! I also was thinking about getting the Captain Rex Sideshow piece. It's amazing!!
Report spam or abuse
thanks for watching mate, hell yeah i hear you on that one. I would definitely appreciate a movable (and flexible lol) darth talon haha.
Report spam or abuse
Great characters! Boba Fett I'm sure theyve made many of them. Thanks for watching!
Report spam or abuse
We have this figure in the collection. One of my favorite female figures to date. We've been trying to figure out how to put her in our films.
Report spam or abuse
Amazing piece, great purchase man. Pity about the minor imperfections but as you said, easily overlooked. Something about Twi'lek women, they obviously take their vitamins ;) that and they're damn fit! Great video Sir! :)
Report spam or abuse
Oh dude malgus would be so epic to have, great idea! thanks for watching
Report spam or abuse
when are you going to do some more dioramas
Report spam or abuse
Report spam or abuse
thanks for watching man, oh man anything with darth talon is sure to be exciting no matter what i'm sure!
Report spam or abuse
now thats one amazing statue to rich for my blood though:) thanks for sharing
Report spam or abuse
thanks for watching my friend. The michael keaton batman will be one of the best figures ever! i love it! can't wait for your review on that
Report spam or abuse
Report spam or abuse
a nice choice for your first statue talon has a very dramatic pose,for me i like busts cause they r easier to display and r cheaper,but if i was going to get something of this size it would have to be something luke skywalker.
Report spam or abuse
hahaha boshek sculpt would be awesome. and aayla would just be perfect next to her! thanks for watching mate, really appreciate it!
Report spam or abuse
Report spam or abuse
I'm gonna just come out and say this, but I feel this really is the true definition of 'Star Wars Porn' in every sense! lol I wonder if she ever slid up to a Jedi and uttered the immortal line 'is that a light saber in your pocket, or are you just pleased to see me' Great detailed review my friend! Super super piece! Cheers Fuzz.
Report spam or abuse
Thanks for the kind comment bud, really appreciate you watching!
Report spam or abuse
Thanks for watching, legacy was one of my favorites too! i wonder if they'll ever make a darth krayt. Thanks for the comment also!
Report spam or abuse
Oh hell yeah, i'm sure maybe you'd want to start with the hot toys predators? thanks for watching matt!
Report spam or abuse
I enjoyed the humor (lol). Why the lack of videos? That's a sexy way to start up a statue collection :D. Great review man!
Report spam or abuse
Looks great, I saw this character in some comic covers, but don't know anything about her. Would have been great a character like this in a movie.
Report spam or abuse
Man,i love Lady Twi-Leks haha-Thanks for the overview of her my friend she's really impressive.Think i would like statues such as Aayla Secura or Cantina Aliens OR even a Boshek sculpt LOL
Report spam or abuse
Awsome statue!! Love to get this one or the sideshow one... They look so good and I <3 darth talon! Great video/ review!!!
Report spam or abuse
Report spam or abuse
really great look at this amazing piece, these statures are so much better than the hasbro figurines and I cannot wait until I am older to start up a collection. I have a few high end star wars items so the next one I would love is a sideshow collection Darth Vader.
Report spam or abuse
thanks for watching mark, I'm surprised you don't have any luke sideshow figures they make him really really well nowadays ! thanks for the comment also
Report spam or abuse
Report spam or abuse
lol TOTALLY she is the hottest right? haha. I absolutely can't wait to see your fett statue. Thanks for watching!
Report spam or abuse
YES, and you out of all totally understand the feeling! thanks so much for watching good sir! I can't wait to see more of your awesome collection vids!
Report spam or abuse
So you've taken your first step to the dark (and expensive!) side of high end collectibles! Say goodbye to the bank balance my young apprentice! Seriously nice figure though! Top video!
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Report spam or abuse
right now she's in her own corner, I like things displayed one at a time it's more focused and interesting that way to me. old ben kenobi is such a perfect one to have too! thanks for watching bud
Report spam or abuse
I have been doing dioramas actually, just put up some recently.
Report spam or abuse
Interesting.. not the most famous of characters and yet you bought her :) I thought you might have gone for Vader or Luke :)Guess your a fan lol.. I don't have the room for DC statues but I prefer the figures :) Maybe if I find a DC that can't be copied in figure form I might get one..:) color looks great :) Will you get more bro ? Thanks for sharing and congrats on getting her :) I would get Superman of course :)
Report spam or abuse
...my Statue of Choice: Boba Fett, Grand Admiral Thrawn, Jango Fett, Han Solo & Chewie.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
nice video, but the paint spillage is case by case bases cause there all hand painted. just putn that out there. oh and Twi'lek's are the best!
Report spam or abuse
thanks for watching Jesse! was just telling someone that twileks are just so eye pleasing, I would love to have an aayla also!
Report spam or abuse
This is just too cool! Talon kicks major butt and that's an impressive collectors item <3
Report spam or abuse
Awesome review. Darth Talon is very attractive.
Report spam or abuse
I love this one and yes I'd fork out the cash for it and the sideshow one. I'd love to see an Ahsoka Tano statue that's less cartoonish.
Report spam or abuse
hahahah I would procrastinate on that one just staring at her LOL
Report spam or abuse
Oh dude Aalya next to her WOULD be epic indeed one red one blue hotness! thanks for watching and the awesome comment as always man!
Report spam or abuse
Hell yeah! thanks for watching PJ! If you get it you absolutely must review it. thanks!
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Gentle giant statues are kinda hit and miss, i love this one though minus the weird hand
Report spam or abuse
hell yeah time to make another channel with that name! lol. thanks for watching!
Report spam or abuse
I love the fact that the company who made this had such a high opinion of the US Postal Service that they felt that they needed to extra protect her lady bits! lol Seriously though great statue!
Report spam or abuse
maybe one day i have some other statues and a bust.
Report spam or abuse
this is pretty good for a first high-end collectable. are you displaying it with your other SW figs, or does it have its own place of honor? if i ever get to collecting these type of thing, my first stop would be sideshow's nomad ben kenobi.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Report spam or abuse
Awesome review mate, seen this in a local shop. I am more obviously the sideshow moveable ones, but this is great too. Keep up the awesome videos.
Report spam or abuse
Report spam or abuse
to add this to Watch Later

Add to