Added: 3 years ago
From: Airwaymanagement
Views: 127,188
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  • So schwer is das ja garnich :) das bekomm ich morgen auch hin denke ich ;)

  • tøll_léÛtë_sÜcht_mÄl_ñåch:_oli­kohle_áúf_gõ0glË_vÔll_géil

  • Also man könnte ja auf kleinen Sachen rumhacken die hier evtl. nicht richtig gemacht wurden, aber mit dem Laryngoskop hebeln sollte man ja nun komplett vermeiden, dass ist ja mit das erste was einem beim Intubieren beigebracht wird. Und wenn man n "netten" Patienten hat, darf man ihm dann seine Zähne bezahlen, wenn mans falsch macht...

  • This must be a joke....

  • Comment removed

  • Also Guedel als Bissschutz .. naja .. durchs Hebels ist das Fleissbienchen eh nimmer erreichbar. Wär es jetzt ne RettDst Intubation .. ok, aber klinisch? Aber was solls. lieber einen Guedel mehr benutzt als zu wenig.

  • ähm.. wie wärs wenn der guedel nicht als beisschutz fungiert,sondern als atemwegssicherung? indem es die nervige zunge zurückhält?

  • @AJesseMc die zunge ist egal wenn der patient intubiert ist

  • Hebeln ist bäh! Besten Gruß an die Schneidezähne. Wozu ein Guedel bei Patientien, die sich gut beatmen lassen ? Und besonders bei intubierten Patienten ?Und als Praxistipp : man sollte den Tubus schon ausgepackt griffbereit haben. Wenn es mal länger dauert, sind das wertvolle Sekunden, die aufgrund nachlassender Kraft die Sicht sehr verschlechtern können. Ach ja, Standards ohne Apostroph. Gruß.

  • Ich denke der Guedel bei 1:40 dient dem Bißschutz falls der Pat. Spasmen bekommen sollte, bzw. damit der Tubus nicht abgedrückt wird...so wurds uns jedenfalls beigebracht

  • Guedel tubus zum verhindern des zubeisens.

    ansonsten stimm ich zu. grade das hebeln ist mies.

  • preciso y conciso. Excelente.

  • War das Lidocaingel leer oder blockt man den Vagus nichtmehr??

  • oO hübscher Video, erklärt auch warum anschliessend immer Schneidezähne beim Thoraxröntgen aufblitzen ;) Aber mal ernsthaft, habe mal festgestellt, dass in den Puppen selten Obstruktionen wie Speichel oder Kaugummis rumliegen. In der Realität hätte er's überlebt...

  • this is not that great.. i've only been in class for 3 weeks and already I can see mistakes.... not moving the laryngoscope to the left, and tilting it towards the teeth.. big no no!

  • OPA and ETT at the same time?

  • The OPA is used as a bite stick. If the patient were to wake up the immediate reaction is to bite down or want to get the ETT out and if they bite down they cut off the oxygen supply to their lungs. If they bite down while the OPA is in there though, they won't be able to bite down on the ETT. Unfortunately, all of that only activates your gag reflex so if you were ever to need an ETT you're going to want to hope you stay knocked out.

  • I hope I never have a medical emergency in that country

  • lOl

  • muy buen video educativo

    yo quiero ser paramedico

    namas que no tengo los medios ´

    para seguir estudiando

  • For a fully comprehensive, inexpensive paramedic review for the national or state test please visit PassMedics . com

  • wieso wurde denn nicht abgehört? nur das CO² sagt ja nicht alles aus

  • Abhören gehört nicht zu den Zeichen der sicheren Intubation!!!

    Dazu gehören:

    1. Intubation unter Sicht

    2. expiratorisches CO2

    3. bronchoskopische Kontrolle

    Gruß

  • Thanks for posting this video. Just a few more tips for people to consider. 1. when inserting an oral airway (the yellow 90mm guedel in this case) consider using a tongue depressor to keep the tongue from being pushed posteriorly by the guedel during insertion -worsening obstruction. 2. Consider inserting the laryngoscope in the mouth on the patient's right and sweeping the tongue to the left. Again tongue control is key. 3. Have your ETT ready 4. Be faster to avoid BP response.

  • well done i like it

  • WTF...this is a demo. No timelimit and only the intubation, with no preperation or anything.

    Faggots

  • Wow that was bad, first of all its a good thing thoes teeth were plastic or you would be paying a wicked dental. Also you have to bag the pt for atleast 1 min before going for the et tube. That tube also is not deep enough it should be between 19-24 at the teeth. Many other things wrong with that, do not watch this video, poor skill set. All around very poor job at preforming an endotracheal intubation.

  • @kawasakiriderzx6

    agreed

  • Alright you forgot to auscultate... in real patients there's no beep sound warning when you've done it correctly.

  • The procedure should not take more than 30 seconds !

  • every human will die because you are to slowly

  • We dont die that fast, entirely atleast.

    + this is practise and different scenarios in one.

  • god you are rough with your plastic patient. thanks for the vide

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